Kyhlberg

Alla inlägg under november 2012

Av Ida - 27 november 2012 18:52

Hej. Idag har jag varit ledig och barnen har varit hemma:))) mysdag med mycket jul pyntning:) satt upp adventsljusstakar, stjärnor mm. Blev jätte mysigt. Älskar verkligen allt med julen och dess pyssel och mys. Ikväll blir det glögg och pepparkaka:)) veckan går fort som vanligt, är ledig i helgen. Ska bli riktigt skönt och kul och va hemma med familjen. Behöver fixa i trädgården inför snön och vintern. Så jag hoppas på uppehåll så vi kan fixa:) resten av veckan innan helgen är det mycket jobb som gäller, försöka hinna med en träning också. Har blivit ännu mer förkyld nu, riktigt surt. Får proppa i sig vitaminer:) här är lite bilder från dagens fix:

Av Ida - 25 november 2012 19:28

Idag var det en lååång dag på jobbet. Mycket att göra och långt arbetspass. Men det har gått hur bra som helst, och mina tjejer är riktigt duktiga. Såå stolt;)) när jag kom hem drog mannen igång med att baka med barnen. Blev en smaskig sockerkaka:)) nu efter barnens dusch och borstning av tänder blir det läggdags. Och jag och mannen ska se på nya twilight filmen:)))) ska bli riktigt kul, älskar dom filmerna. Ha en mysig söndag. Puss

Av Ida - 24 november 2012 16:14

Hej. Har jobbat halva dagen. Riktigt mycket var det att göra på jobbet. Men det gick hur bra som helst. Har en toppen personal, så jag är riktigt stolt:) när jag kom hem hann jag både duscha, plocka i ordning lite och ta en kaffe i lugn och ro, innan min underbara familj trillade in;) de har varit och hälsat på farmor och farfar, samt kusinerna. Så de har haft en riktigt rolig helg, och jag har bara tagit det soft;) skönt med lite egentid ibland. Men nu har jag verkligen längtat efter dom, så det var riktigt kul när de kom hem. Blev mycket puss och kramkalas;)) nu ska jag strax göra en tacopaj, mumsigt. Ikväll blir det äta gott och mysa med familjen. Och se på så mycket bättre;)) hoppas du får en mysig kväll du med:) puss

Av Ida - 23 november 2012 17:34

Hej!!

It´s been a while.... ja ni vet resten. Men nu är jag här:) Fasen vad tiden går fort, snart bara 1 månad kvar till julafton:)) Jag gillar julen, mysigt med alla fina ljusstakar och stjärnor som lyser i fönstren. Ska faktiskt börja julpynta snart här hemma. Har du börjat..? På jobbet är det full rulle med alla julbord som ska komma, samt fullbokat hotell på helgerna. Många som bor weekends nu innan jul. Är väl mycket julshopping mm som gäller. Men det är kul, då har man mycket att göra på jobbet:) Nu har det även börjat komma in lite nya kläder i butiken:)) Så här kommer bilder på det nya som kommit in från Odd Molly:))


Denna fina tröja i grå, rosa och blå

   




   

med en söt rosett i ryggen.


   

Superfina mössor & iphone fodral:


   

perfekt julklapp:)


 

Torgvanten;)


jättefin kofta

 

Denna blus i både vitt och svart


   

mysiga koftan i rosa och gråmelange

     

Grandmas coat fast i ny version, fin va:)?


Så kom in och kika i butiken: www.theshopmode.se  Välkomna!

Ja man vill ha allt från Odd Molly, älskar deras kläder.:)

Ja idag är det mysfredag, soft kväll med X factor såklart. Sen är det jobb hela helgen. Men på söndag blir det en tur till jul på liseberg. Då får man verkligen julkänslor, sååå himla mysigt och gå där inne. Ta en stoor kopp varm choklad och äta varma brända mandlar, mums. 

Nästa vecka ska jag försöka komma iväg till Ullared, för att köpa de sista julklapparna. Men jag våndas lite, då jag hatar stora köpcentra med massor utav folk:(( gå och trängas samt kundvagnar och folk överallt, så man knappt kan ta sig fram. Men men, får försöka ta det lugnt och sansat;) Skönt och vara klar med klapparna så man slipper tänka på det sen. Varje år gör jag en presentkalender till barnen, så jag tänkte hitta lite smått och gott som jag kan slå in. Tips på saker till kalendern tar jag gärna emot..??

Har faktiskt tjuvstartat med julgodis, blev en helt underbar fudge. Här är receptet:

7,5 dl grädde

5 dl socker

2,5 dl sirap

Detta ska koka ihop tills temperaturen är 120 grader.

När kolan är 120 grader ska du röra i 125 g smör och 5 msk honung.

Till sist blandar du i 300g mjölkchoklad (eller schweizernöt, som jag tog. Då blir det lite nötter i ju:) ) och vispar detta till en slät smet, antingen med en assistent eller elvisp. Häll det i en form och låt stelna i kylen innan du skär den i bitar. Mums

 

Har även kommit igång med träning på gym nu:) men efter några pass blev jag självklart förkyld ooch jätte ont i halsen, sååå himla typiskt. Har hört att kroppen bryts ner rätt mycket i början när man börjar träna. Och då är det lätt att åka på nån förkylning mm:(( men nästa vecka kör vi igång igen. Vet inte vilket gym jag ska köpa kort på bara. Har nu testat 2 olika, men ska testa ett till. Sen ska jag bestämma mig. Tycker det är skönt och ha ett gym  som ligger nära jobbet, så man kan träna innan eller efter jobbet.

Nu ska jag hänga upp tvätt mm, har ett stoort tvättberg som jag håller på och betar av. Så ha nu en skön kväll så höres vi snart:)

  

 



Presentation


Mode HeMMet Mat faMilj

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards