Kyhlberg

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Fredag...

Av Ida - 23 november 2012 17:34

Hej!!

It´s been a while.... ja ni vet resten. Men nu är jag här:) Fasen vad tiden går fort, snart bara 1 månad kvar till julafton:)) Jag gillar julen, mysigt med alla fina ljusstakar och stjärnor som lyser i fönstren. Ska faktiskt börja julpynta snart här hemma. Har du börjat..? På jobbet är det full rulle med alla julbord som ska komma, samt fullbokat hotell på helgerna. Många som bor weekends nu innan jul. Är väl mycket julshopping mm som gäller. Men det är kul, då har man mycket att göra på jobbet:) Nu har det även börjat komma in lite nya kläder i butiken:)) Så här kommer bilder på det nya som kommit in från Odd Molly:))


Denna fina tröja i grå, rosa och blå

   




   

med en söt rosett i ryggen.


   

Superfina mössor & iphone fodral:


   

perfekt julklapp:)


 

Torgvanten;)


jättefin kofta

 

Denna blus i både vitt och svart


   

mysiga koftan i rosa och gråmelange

     

Grandmas coat fast i ny version, fin va:)?


Så kom in och kika i butiken: www.theshopmode.se  Välkomna!

Ja man vill ha allt från Odd Molly, älskar deras kläder.:)

Ja idag är det mysfredag, soft kväll med X factor såklart. Sen är det jobb hela helgen. Men på söndag blir det en tur till jul på liseberg. Då får man verkligen julkänslor, sååå himla mysigt och gå där inne. Ta en stoor kopp varm choklad och äta varma brända mandlar, mums. 

Nästa vecka ska jag försöka komma iväg till Ullared, för att köpa de sista julklapparna. Men jag våndas lite, då jag hatar stora köpcentra med massor utav folk:(( gå och trängas samt kundvagnar och folk överallt, så man knappt kan ta sig fram. Men men, får försöka ta det lugnt och sansat;) Skönt och vara klar med klapparna så man slipper tänka på det sen. Varje år gör jag en presentkalender till barnen, så jag tänkte hitta lite smått och gott som jag kan slå in. Tips på saker till kalendern tar jag gärna emot..??

Har faktiskt tjuvstartat med julgodis, blev en helt underbar fudge. Här är receptet:

7,5 dl grädde

5 dl socker

2,5 dl sirap

Detta ska koka ihop tills temperaturen är 120 grader.

När kolan är 120 grader ska du röra i 125 g smör och 5 msk honung.

Till sist blandar du i 300g mjölkchoklad (eller schweizernöt, som jag tog. Då blir det lite nötter i ju:) ) och vispar detta till en slät smet, antingen med en assistent eller elvisp. Häll det i en form och låt stelna i kylen innan du skär den i bitar. Mums

 

Har även kommit igång med träning på gym nu:) men efter några pass blev jag självklart förkyld ooch jätte ont i halsen, sååå himla typiskt. Har hört att kroppen bryts ner rätt mycket i början när man börjar träna. Och då är det lätt att åka på nån förkylning mm:(( men nästa vecka kör vi igång igen. Vet inte vilket gym jag ska köpa kort på bara. Har nu testat 2 olika, men ska testa ett till. Sen ska jag bestämma mig. Tycker det är skönt och ha ett gym  som ligger nära jobbet, så man kan träna innan eller efter jobbet.

Nu ska jag hänga upp tvätt mm, har ett stoort tvättberg som jag håller på och betar av. Så ha nu en skön kväll så höres vi snart:)

  

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 25 augusti 2013 19:54

Vilket underbart väder det har varit idag:)) sommarvärme och strålande solsken. Sånt här väder vill vi ha länge:) Semestern är slut och man har börjat jobba igen. Sjukt hur fort man kommer in i vardagen.. Men det känns bra med rutiner;)) I sommar h...

Av Ida - 28 april 2013 17:18

Hej!! Ja idag var det söndag.. Veckorna bara rullar på.. Kan inte värmen och sommaren komma snart!! Tittar ut och ser inte ett grönt blad på träden eller buskarna, och då är vi snart inne i maj.. Vad är det som händer!! Vill ha värme och sommar:)) ...

Av Ida - 10 april 2013 10:13

Morgon... Idag är jag hemma från jobbet då Max spydde på dagis igår, stackarn:(( Men efter det har han inte spytt nått mer utan är som vanligt. En glad och sprallig liten kille:)) så det var nog ingen större magsjuka, skönt:) Solen har precis börja...

Av Ida - 21 januari 2013 09:51

Har precis ätit en lång frukost med barnen:)) skönt och vara ledig:)) idag blir det lite småfix. Kylskåpet behöver fyllas på och dammsugaren får nog köra ett race;) ska även göra i ordning gäststugan, för mamma och pappa kommer och hälsar på nu i vec...

Av Ida - 9 januari 2013 14:47

Hej... Säger bara regn, regn. Öser ner ute, såååå tråkigt:( är ruggigt och kallt, så mina tofflor är på hela tiden;) har precis tryckt i mig en mumsig bulle som jag och barnen bakade i veckan. Riktigt goda blev dom:) i helgen är jag ledig , så det s...

Presentation


Mode HeMMet Mat faMilj

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards