Kyhlberg

Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 31 januari 2012 17:07

Hej...

Började dagen med en lång sovmorgon. Mannen gick upp med barnen och sedan till dagis. Var min första arbetsdag igår, och jag hade såå himla ont i benen när jag kom hem. Är inte van och stå 8 timmar i sträck, men man kommer väl snart in i det:)) Men första dagen som sagt kändes riktigt bra och kul. Fick gå upp kvart i fem på morgonen för att sedan va på jobbet vid kvart i sex, då jag börjar sex.. Så jag var inget roligt sällskap på kvällen, helt slut och satt och halvsov till tvn.. Men idag har jag haft sovmorgon och tog sedan en lång promenad i det fina vädret, helt underbart var det ute, fast kallt, brrrrr...

      

Våran termometer som måste vara trasig visade -0,1 så jag trodde inte det var så kallt så jag tog på mig en tröja och sen dunväst, men sedan visade det sig att det varit -6 på dagen, inte undra att jag frös.. Efter promenaden mötte jag upp mannen på en lunch, åt jättegott. Var en buffé med massa goda grönsaker och vildsvin till. Var först lite skeptisk till vildsvin men det var faktiskt jättegott. Efter att vi avnjutit en god lunch hämtade jag barnen på dagis. Gick sen hem och gjorde fruktsallad och varm choklad, mums... sen somnade Fröja, helt slut efter dagis så jag och Max har hunnit med en hel del här hemma.

Blev lite shoppat igår efter jobbet:

Hårfärg..Köpte mig även en slingmössa, så jag gjorde en massa slingor i håret. Blev riktigt bra:))

   

Köpte även denna inpackning till håret. Är den absolut bästa inpackningen, håret blir helt underbart efter. Den rekomenderar jag starkt:)) Finns till jättebra pris på Åhlens.

     

Blev även lite byxor till Fröja. Äntligen har hon börjat använda byxor mer istället för leggings. Hon fick även ett Hello Kitty skärp till som hon är jättestolt över. Så får hon bara ha skärpet så använder hon sina nya byxor:))

Ja lite shoppat blev det;))

Så nu är håret fixat, är det bara kläderna som ska väljas till på lördag. Lutar till att det blir nått Odd Molly plagg, ni får se vilket längre fram:)

Nu ska jag ta fram lite kvällsmat till min goa familj, så vi höres.

puss

 



Av Ida - 29 januari 2012 12:04

Hej!!

Idag gick vi upp med tuppen känns det som. Barnen vill inte ha sovmorgon utan de vill gå upp och se på Bolibompa.. Så det var bara att kliva upp vid halv sju och hålla god min:) Tände en brasa och massa ljus, så det blev riktigt mysigt. Sen vid tio hade Fröja gympa, så mannen och Max följde också med så kunde jag gå en lång promenad med Emma. Var riktigt skönt och bara gå och tjöta lite tjejsnack;)) Nu är vi hemma igen och jag har gjort lite våfflor, mums:)

Så nu är man riktigt mätt.. Ja i morgon börjar jag jobba, känns jätte konstigt. Har varit hemma i nästan 1,5 år och nu är den tiden slut:(( Ska börja jobba 75% så det känns lite lagom.. Men i morgon börjar jag kl 6, fattar inte hur jag ska komma upp ur sängen sååå tidigt. Får bli en stooor kopp java så jag piggnar till. Denna veckan fyller jag även år!!!! 31 år!! fasen vad tiden har gått fort, ingen ungdom längre. Nu blir det till att köpa antirynkkräm mm;) Min födelsedag ska vi fira med att gå ut och äta med dom bästa vännerna och mannen, samt är nått shownummer som vi ska titta på, ska bli jätte kul. Sitter och försöker komma på lite fler saker som jag önskar mig.. Men dessa vill jag gärna ha:)):


 

Sen ett par Hanky Panky trosor är aldrig fel:)) Ja vi får se vad det blir:)) Blir nog nått jättebra..

Har även fixat barnvakt så vi får sovmorgon på söndag, sköönt:))

Av mamma och pappa ska jag få ett par pumps, så i helgen var vi på Kungsmässan för att se om jag hittade ett par, men jag hittade väl inga helt hundra så jag får ta en sväng på stan också och se om jag hittar några:)

Nej, nu ska jag åka och lämna in en film som vi hyrde igår:


 

Var väl ok, men inte mer...

Ta hand om er  


Av Ida - 27 januari 2012 12:58

Hej..

Ja idag är det fredag med fredagsmys:) Barnen är på dagis från 9 till halv två, så jag har hunnit med att ta både en lång dusch samt städning och nu bloggning:)) Men tiden går fort, så nu ska jag snart hämta mina godingar och åka till Emma:) Igår var jag på inköp och här får ni ett smakprov från höstens kollektion som är inspirerad av 60-70 talet. Med färger som: vinrött, brunt, grönt, blått, svart, vitt och senapsgult.

In Wear kollektion:

               

Mycket stickade tröjor i både lång och kort. Kjol och kavaj i mjuk bomull, blusar i olika sidenmaterial..


Part Two:

             

Även här stickade tröjor i lång och kort. Skinndetaljer på både byxor, tröjor och blusar. Färgade byxor.

Ja mycket snyggt kommer att komma in:)

Har även kommit in nytt från Odd Molly i butiken:


       

Snygg t-shirt i rosa och vit

   

söt

     

Baströjan i rosa, almost black och vit.. Jag har en rosa:)

   

Snygg klänning, tunika i rosa och almost black. Jag har en rosa:))

   

Jättefin klänning med spets längst ner

 

och en blus:)

Fint va..? www.theshopmode.se

puss


Av Ida - 27 januari 2012 12:58

Hej..

Ja idag är det fredag med fredagsmys:) Barnen är på dagis från 9 till halv två, så jag har hunnit med att ta både en lång dusch samt städning och nu bloggning:)) Men tiden går fort, så nu ska jag snart hämta mina godingar och åka till Emma:) Igår var jag på inköp och här får ni ett smakprov från höstens kollektion som är inspirerad av 60-70 talet. Med färger som: vinrött, brunt, grönt, blått, svart, vitt och senapsgult.

In Wear kollektion:

               

Mycket stickade tröjor i både lång och kort. Kjol och kavaj i mjuk bomull, blusar i olika sidenmaterial..


Part Two:

             

Även här stickade tröjor i lång och kort. Skinndetaljer på både byxor, tröjor och blusar. Färgade byxor.

Ja mycket snyggt kommer att komma in:)

Har även kommit in nytt från Odd Molly i butiken:


       

Snygg t-shirt i rosa och vit

   

söt

     

Baströjan i rosa, almost black och vit.. Jag har en rosa:)

   

Snygg klänning, tunika i rosa och almost black. Jag har en rosa:))

   

Jättefin klänning med spets längst ner

 

och en blus:)

Fint va..? www.theshopmode.se

puss


Av Ida - 22 januari 2012 20:51

Hej!!

Håller på med en ny blogg...Tar lite tid, men den ska snart bli klar:)) Idag har jag varit på Fitline möte, spännande... Så denna dagen gick väldigt fort.. Nu är jag hemma och barnen har somnat, så nu blir det film med mannen sen natti. För i morgon är det dagis och inskolning. Torsdag är det inköp, och det är höstens kollektion:) Börjar bli riktigt slö nu, så vi hörs mer i morgon:)

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mode HeMMet Mat faMilj

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards