Kyhlberg

Alla inlägg under mars 2012

Av Ida - 27 mars 2012 13:03

Hej hopp..

Ja nu var det ett bra tag sen sist, IGEN... Är mycket nu, med nya jobbet mm. Hinner knappt med nånting, dagarna går så himla fort. Har i alla fall köpt mig en scooter:)) Hade inget val, spårvagn och bussar går inte så tidigt när jag börjar jobba, så jag har tagit bilen varje dag och det är svindyrt. Parkering i storstäder är sjukt dyra, så nu har det blivit en scooter istället och dom är mycket billigare i drift samt man parkerar ju gratis. Såhär ser den ut:

 

Snygg va?? Jag tycker den är jättesnygg och den går som ett spjut. Nu slipper man trampa i dessa branta uppförsbackar i mölndal, nu susar man bara förbi lite lätt;) Tar bara en kvart och åka till jobbet, riktigt skönt:) Så ni storstadsmänniskor: Ställ bilen och ta scootern!!

Ja som sagt så har jag jobbat en hel del, men i morgon är jag faktiskt ledig:) Så i morgon ska jag bara mysa med mina små barn och göra nått kul:) Snart ska jag ta på mig träningskläderna och gå en lååång promenad innan jag hämtar barnen, riktigt skönt väder ute, plus 15 grader här:) Sen blir det till att laga nån god kvällsmat. Tror det blir Bolognese med färsk pasta. Tänkte prova göra Per Mobergs recept på Bolognese.

Ha nu en skön dag så hörs vi lite senare!

  

Av Ida - 19 mars 2012 14:15

Hej!!

Japp då var det måndag igen..Denna helgen gick extremt fort, har jobbat hela helgen samt att Max har varit magsjuk, stackarn..Sen åkte även mannen på magsjuka så det har varit sjukstuga här hemma denna helgen. Som tur är, peppar, peppar ta i träd;)) så har jag och Fröja klarat oss:) Men idag är jag ledig från jobbet, skönt. Fast jag sitter med jobb ändå, personal och schema måste fixas.. Men har även hunnit med och läsa lite skvallerblask;)


 

Mycket skit stod det i tidningen, men det är kul och läsa;)

Snart kommer det komma lite nytt i butiken från Odd Molly:)) bl a den här klänningen som jag ska ha:

   

Älskar den, tycker den är helt underbar.

Idag är det nästan vår ute, trots att det blåser typ storm..Barnen har fått nya vårskor, dessa blev det:

Fröjas


   

Max

Snygga va..? Jag tycker dom är riktigt snygga:) Kan ju inte ha fodrade känger nu när det är så varmt ute, så då passar dom här perfekt. Har även idag varit på återbesök hos läkaren, dom tog bort stygnen och tittade så allt hade läkt som det ska. Och allt var kanon:)) kändes lite äckligt när dom drog ut stygnen bara, samt gjorde faktiskt lite ont, framförallt i ärret på magen..:( men nu könns det bra:))

Nej nu ska jag snart hämta mina små godingar på dagis, sen blir det till att laga köttfärssås och pasta till kvällsmat:)

Ha det gott!

  

Av Ida - 15 mars 2012 18:13

Hej!!

Har åkt på en dunderförkylning, riktigt jobbigt. Fick köpa mig sån nässpray som är mot rinnsnuva, och det hjälpte faktiskt:) Man vill ju inte stå och snora på jobbet direkt. Ja här är det full rulle. Mycket med det nya jobbet, men roligt. Hjärnan går på högvarv hela tiden. Idag har jag suttit med en massa CV och ringt runt till folk, måste hitta lite personal. Så redan i morgon ska jag träffa några stycken på en intervju:) Helgen blir det jobb och jobb;) annars lugnt. Fröja ska på kalas till en kompis på sönda, kul:) Hur ser din helg ut?

Nu har vi precis ätit en god fiskgratäng med fisk, handskalade räkor, curry, vitlök mm till detta severades ris. Här är receptet, och det rekomenderar jag starkt: 

 

Fisk- och räkcurry

 

Ingredienser

4 port

500 g vit fiskfilé
500 g räkor med skal
1 tsk salt
2 vitlöksklyftor
Arla smör
2 tsk orientalisk curry
2 msk tomatpuré
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
2 dl Arla Köket riven ost gratäng

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Skala räkorna. Salta fisken och vik ihop filéerna om de är tunna. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Skala och hacka vitlöken. Fräs den i smör i en stekpanna. Tillsätt curry, tomatpuré och räkor. Låt det fräsa ca 1 min och häll över grädden. Häll allt över fisken och strö över osten. Stek fisken i övre delen av ugnen ca 20 min. Servera med kokt ris blandat med ärtor.
Källa: Arlaköket nr 4 2003

 
Har även varit och tittat på lite olika Scootrar idag.. Behöver köpa mig en scooter, eftersom det går ingen spårvagn eller buss så tidigt när jag börjar jobba 5. Scooter är ju både smidigt och billigt:))
Nej, nu ska jag snart gå och lägga mig, inte riktigt än men snart;) ska upp vid halv fyra i morgon bitti..
Ha en mysig kväll!
     











Av Ida - 10 mars 2012 18:40

Hej!!

Längesen  sist.... I tisdags opererade jag boobsen. Mannen och barnen lämnade mig på kliniken kl 7. Och där fick jag min säng samt en morgonrock och ett par vita tubstrumpor att ta på mig. Sen fick jag vänta en stund innan en sköterska kom in och satte en kanyl i armen. Sen 9.20 var det dags.. La mig på operationsbordet och sedan var det god natt. Kl 11.20 vaknade jag helt borta och fortfarande drogad av narkosen.. Då var det klart!! Fast då började smärtan smyga sig på, och f** vad ont det gjorde. Knaprade smärtstillande hela dagen samt sov en hel del. Vid halv fyra kom mannen och hämtade mig, och jag stapplade ut till bilen.

 

I väntan på operation...

Eftermiddagen gjorde jag inte många knop, natten blev inte så mycket sömn heller. Halvsatt upp och sov.. Så i 3 dagar har man knappt sovit och ätit smärtstillande hela dagarna. Riktigt jobbigt med denna smärtan..Är först idag, lördag som man är någorlunda människa. Har faktiskt hunnit med några småärenden också. Börjar nya jobbet på måndag, och det ska bli sååå spännande. Kommer väl fortfarande ha ont men det är bara och bita ihop, har man gett sig in i leken så får man leken tåla;)...

Sen ett råd till Er som funderar på att operera Er.. Tänk till en extra gång innan ni opererar Er. För smärtan är inte rolig samt operationer kan bli fel och det kan även bli om operation om det tex blir kapselbildning mm.. så är det värt det?? Jag ångrar inte mina operationer men har samtidigt haft tur att det varit ok, fram till nu då jag fick reda på att jag hade PIP implantat och jag kände för min egna skull att jag inte ville chansa på om jag hade giftiga implantat eller inte. Men smärtan denna gången var fruktansvärd, samt jag har ju två småbarn, så att inte kunna hjälpa dom eller bära dom har varit fruktansvärt. Tur jag har en man som ställer upp och har hjälpt till dessa dagar. För det har kommit en och annan tår när jag inte kunde ta av mig tröjan själv, eller tvätta håret. Blev så himla frustrerad när jag inte kunde göra nått samt knappt kunnat sova... Men nu ser jag äntligen ljuset och smärtan börjar ge sig lite:))

Men idag är det MELODIFESTIVALEN!!! såå kul. Är ju många bra låtar idag, men favvon är nog Laureen:)) Så heja heja!! Vilken är din favorit?

Nu har vi ätit en god middag med tacopaj, grönsaker och nachochips, mums.. Så mätt så jag snart spyr..;) Sen blir det väl lite candy till melodif. går ingen nöd på oss här hemma. Känns som att det enda jag rört mig här hemma under de sista 4 dagarna är från soffan till matbordet, och sen tillbaka..Ätit och ätit, blir boot camp för mig sen;O

Har kommit in en ny söt topp från Part Two:

   

Älskar blå/vit randiga. Är sommar för mig:)

www.theshopmode.se

Nu ska jag förflytta mig till soffan, så ha nu en mysig kväll:))

  

Presentation


Mode HeMMet Mat faMilj

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards