Kyhlberg

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Torsdag..

Av Ida - 15 mars 2012 18:13

Hej!!

Har åkt på en dunderförkylning, riktigt jobbigt. Fick köpa mig sån nässpray som är mot rinnsnuva, och det hjälpte faktiskt:) Man vill ju inte stå och snora på jobbet direkt. Ja här är det full rulle. Mycket med det nya jobbet, men roligt. Hjärnan går på högvarv hela tiden. Idag har jag suttit med en massa CV och ringt runt till folk, måste hitta lite personal. Så redan i morgon ska jag träffa några stycken på en intervju:) Helgen blir det jobb och jobb;) annars lugnt. Fröja ska på kalas till en kompis på sönda, kul:) Hur ser din helg ut?

Nu har vi precis ätit en god fiskgratäng med fisk, handskalade räkor, curry, vitlök mm till detta severades ris. Här är receptet, och det rekomenderar jag starkt: 

 

Fisk- och räkcurry

 

Ingredienser

4 port

500 g vit fiskfilé
500 g räkor med skal
1 tsk salt
2 vitlöksklyftor
Arla smör
2 tsk orientalisk curry
2 msk tomatpuré
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
2 dl Arla Köket riven ost gratäng

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Skala räkorna. Salta fisken och vik ihop filéerna om de är tunna. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Skala och hacka vitlöken. Fräs den i smör i en stekpanna. Tillsätt curry, tomatpuré och räkor. Låt det fräsa ca 1 min och häll över grädden. Häll allt över fisken och strö över osten. Stek fisken i övre delen av ugnen ca 20 min. Servera med kokt ris blandat med ärtor.
Källa: Arlaköket nr 4 2003

 
Har även varit och tittat på lite olika Scootrar idag.. Behöver köpa mig en scooter, eftersom det går ingen spårvagn eller buss så tidigt när jag börjar jobba 5. Scooter är ju både smidigt och billigt:))
Nej, nu ska jag snart gå och lägga mig, inte riktigt än men snart;) ska upp vid halv fyra i morgon bitti..
Ha en mysig kväll!
     











 
 
Carolina

Carolina

15 mars 2012 19:15

Vad är det du jobbar med? Ha en fin kväll! kram

http://carolina1979.se

Ida

20 mars 2012 13:08

Jag är frukostansvarig på ett hotell

 
Sara

Sara

19 mars 2012 17:08

Åh jag brukar göra denna fiskrätten. den är min favorit. såååå god. Nu gjorde du mig sugen!!

http://dagas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 25 augusti 2013 19:54

Vilket underbart väder det har varit idag:)) sommarvärme och strålande solsken. Sånt här väder vill vi ha länge:) Semestern är slut och man har börjat jobba igen. Sjukt hur fort man kommer in i vardagen.. Men det känns bra med rutiner;)) I sommar h...

Av Ida - 28 april 2013 17:18

Hej!! Ja idag var det söndag.. Veckorna bara rullar på.. Kan inte värmen och sommaren komma snart!! Tittar ut och ser inte ett grönt blad på träden eller buskarna, och då är vi snart inne i maj.. Vad är det som händer!! Vill ha värme och sommar:)) ...

Av Ida - 10 april 2013 10:13

Morgon... Idag är jag hemma från jobbet då Max spydde på dagis igår, stackarn:(( Men efter det har han inte spytt nått mer utan är som vanligt. En glad och sprallig liten kille:)) så det var nog ingen större magsjuka, skönt:) Solen har precis börja...

Av Ida - 21 januari 2013 09:51

Har precis ätit en lång frukost med barnen:)) skönt och vara ledig:)) idag blir det lite småfix. Kylskåpet behöver fyllas på och dammsugaren får nog köra ett race;) ska även göra i ordning gäststugan, för mamma och pappa kommer och hälsar på nu i vec...

Av Ida - 9 januari 2013 14:47

Hej... Säger bara regn, regn. Öser ner ute, såååå tråkigt:( är ruggigt och kallt, så mina tofflor är på hela tiden;) har precis tryckt i mig en mumsig bulle som jag och barnen bakade i veckan. Riktigt goda blev dom:) i helgen är jag ledig , så det s...

Presentation


Mode HeMMet Mat faMilj

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards